søndag 2. januar 2011

Oppsummering av 2010


Nytt år, nye muligheter! Men først en oppsummering av 2010. I 2010 gjorde jeg flere positive forandringer, som har blitt en naturlig del av hverdagen min. Her er de viktigste:


-Jeg har alltid vært en hudpleieprodukt-junkie, og brukt massevis av penger på dyre produkter. Jeg gikk først over til økologiske merker (som er enda dyrere!), før jeg byttet ut nesten alt med hjemmelagde oljer. Jojobaolje har blitt min faste følgesvenn, og du kan lese mer om den her. Jeg bruker den både i ansiktet og på kroppen. Jeg er superfornøyd med den som ansiktsolje, da jeg har fått en sunnere hud, med jevnere hudtone. Jeg får ikke så ofte urenheter lengre heller, og når jeg gjør det ser det ikke like ille ut. Jeg føler meg aldri tørr eller fet i huden, og det virker som at huden er mer i balanse. Jeg har tilogmed fått kommentarer fra folk rundt meg som har lagt merke til forandringen. Herlig!!

-En annen grunn til at huden min er bedre tror jeg også er supermaten jeg spiser. Hver morgen drikker jeg vann tilsatt Best of Greens med ekstra chlorella og aloe vera. Nå er jeg snart tom for Best of Greens, og har bestilt hvetegresspulver fra iHerb. Har lest om mange som er veldig fornøyd med det! Best of Greens har jeg tatt en stund, men bedringen i huden kom først når jeg begynte å tilsette ekstra chlorella. I tillegg har jeg begynt å lage egen sjokolade, og får derfor i meg massevis av sunne næringsstoffer fra bl.a raw kakao!

-I 2010 var jeg også på et fantastisk yogakurs hos Centrum Yoga, her i Oslo. Dette var et intensivt weekendkurs, og man fikk trene på senteret så mye man ville i to uker etterpå. Det som er flott med Centrum yoga er at de har timer i tillegg til kurs, akkurat som på et vanlig treningssenter. Man kan derfor komme innom å trene når man vil i uka, og er ikke avhengig av et kurs som går på visse dager. De har ti klasser fordelt utover uken, med alt fra yoga/meditasjon til kraftfull, fysisk yoga. Nå skal jeg begynne å trene der fast, når de åpner igjen 10. januar. Anbefales!

4 kommentarer:

  1. Flinka!:) Jeg elsker olja jeg fikk til jul!! Yoga er best, skal ta en titt på det stedet jeg og. Godt nyttår;P (selv om jeg allerede har sakt det hihi;)

    SvarSlett
  2. Så supert at du liker oljen! Om du bruker den i ansiktet hver dag er jeg nysgjerrig på om du blir like fornøyd som meg! :)

    SvarSlett
  3. Hei!
    Jeg har fulgt bloggen din en god stund nå, og finner masse inspirasjon!
    Ble nyskjerrig på jojobaolje for ansiktet og bestilte en flaske fra Telemark urtebrenneri, som du anbefalte. Jeg har i flere år slitt med en håpløs hud i ansiktet; kviser og sorte prikker i kombinasjon med tørr og flassende hud. Har ikke oversikt på hvor mange produkter jeg har prøvd, for ikke å snakke om alle pengene som har gått med i forsøkene... Så det jeg opplever nå, føles nesten som et lite mirakel! Etter bare fire dager med jojobaoljen merker jeg enorm forbedring. Jeg gleder meg til fortsettelsen! Tusen, tusen takk for dette innlegget, og ellers for en flott og inspirerende blogg! :)

    SvarSlett
  4. Hei! tusen takk for fine ord om bloggen min! Og jeg ble så innmari glad når du fortalte historien din. Jeg har nemmelig lurt på om flere med hudproblemer har hatt samme effekt av jojobaolje som meg, og det er godt å se at det er flere det fungerer for. Ja, tenk alle de pengene vi har brukt på dyre produkter som bare har gjort vondt verre, også skulle det ikke mere til en helt ren jojobaolje! Lykke til videre, og fortell gjerne hvordan det går! :)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.