mandag 3. januar 2011

januarforsett!


Et av mine nyttårsforsett er å ha en shoppefri januar. Selv om jeg er mot overforbruk så kjøper jeg også en del unødvendige ting bare fordi jeg har lyst (også tror jeg virkelig at jeg
trenger det!) Men i januar får jeg bare kjøpe det som er høyst nødvendig. Altså; mat (og ting som har med kosthold å gjøre, som supermat etc), kosmetikk jeg eventuelt går tom for, og ting til jobben. That's it. Ikke klær. Ikke interiør. Ikke unødvendig kosmetikk. Da jeg nevnte dette for min søster før jul ga hun meg en ekstra maskara hun hadde (for jeg var nesten tom), og her om dagen fikk jeg en pose klær fra min snille venninne, som hun ikke brukte lengre. Det er så bra når man kan arve/bytte/låne fra andre, så slipper man å kjøpe alt nytt. Jeg har jo egentlig alt jeg trenger, og dette er illustrert av et bilde av tehyllen min, som du ser over. Kanskje jeg skal drikke opp noen av de jeg har, før jeg kjøper ny? Kanskje jeg skal bruke de klærne jeg faktisk har, før jeg skaffer nye? Dette er bra både for lommeboken min, og planeten. Kanskje du blir inspirert til å gjøre det samme?

4 kommentarer:

  1. Flott nyttårsforsett, det kan sannelig jeg ha godt av å følge også. jeg føler ikke at jeg shoper så veldig mye, men pengene forsvinner jo hver måned, og det går nok myyye til ting jeg ikke trenger :P

    SvarSlett
  2. Det var et fint forsett. Jeg skulle gjerne blitt med på den der, men januar blir nok en ordentlig kjøpemåned for meg siden jeg er i oppstartfasen til å bli selvstendig næringsdrivende. I forbindelse med dét har jeg lært at man aldri kan få nok kontorutstyr. Og klær til jobben. Men jeg heier på deg! Du er flink. :) Veldig, veldig bra tiltak.

    SvarSlett
  3. Så langt kjennes det veldig deilig, jeg tror jeg kommer til å benytte shoppefri måned med å rydde litt i skap etc, og få en vårrengjøring i garderoben/kjøkkenhyller og badhyller. En virkelig ny start! :) frk. kraft: Jeg har ikke kjøpestopp på ting til jobb, altså. Jeg jobber delvis for meg selv også, så der er det lov å kjøpe det jeg trenger! :)

    SvarSlett
  4. Har masse te jeg også..herregud!:p Og jeg kjøper masse stæsj som jeg egentlig ikke trenger..men trodde jeg trengte når jeg sto på butikken. Så jeg henger meg på kjøpestoppen din! Hurra:)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.