mandag 24. januar 2011

Kamut Hvetegress


I går fikk jeg en ny pakke fra iHerb. Den inneholdt Kamut Hvetegress og Jason tannkrem. Jeg har ikke prøvd Kamut Hvetegress tidligere, og siden jeg var tom for Best of Greens og Chlorella bestemte jeg meg for å prøve et nytt pulver. Jeg har vært så utrolig fornøyd med Chlorella, så jeg er spent på Hvetegresset! Informasjonen nedenfor har jeg funnet hos Urtesenteret
.

Kamut Hvetegress
Hvetegress er en stor naturlig kilde til næringsstoffer. Hvetegress inneholder klorofyll, og klorofyll har vist seg å produsere et ugunstig miljø for bakterievekst i kroppen og bistår dermed til å øke kroppens motstandskraft mot sykdom. Hvetegress regnes for å være en komplett matkilde i seg selv. En halvkilo fersk hvetegress tilsvarer den ernæringsmessige verdien til 10 kg valgfrie hagegrønnsaker. På grunn av høyt fiberinnhold er hvetegress vanskelig å fordøye for mennesker. Derfor bør hvetegress være flytende for at den skal fortæres på riktig måte.

Hvetegress er mye brukt i alternativ kreftbehandling. Å drikke ett glass hvetegresspulver daglig hjelper kroppen med å bygge opp røde blodlegemer som bærer oksygen til cellene. Ved å øke oksygenering av kroppen økes også utholdenheten under fysisk trening.

Hvetegress oppløser også arrene som dannes i lungene og i tillegg hjelper det med å vaske innsiden av kroppen, rense blodet og organer og motvirke syrer og giftstoffer i kroppen. Det hjelper også med forøkningen av enzymnivået i cellene våre, med fornyelse av kroppen og forbrenningen av næringsstoffene.

Dette næringsrike gresset inneholder totalt 17 aminosyrer. Kroppen bruker disse aminosyrene til blant annet bygning av muskelvev, reparerasjon av celler og produksjon av nytt blod. Hvetegress inneholder 92 av de 102 mineraler som finnes i jorden. Disse mineralene omfatter blant annet kalsium, fosfor, jern magnesium og kalium. Det er en rik naturlig kilde til vitamin A og C. Hvetegress har mer vitamin C enn appelsiner og dobbelt så mye vitamin A som gulrøtter. Det er usedvanlig rikt på vitamin E, K og B-kompleks. Det er også en naturlig kilde til laetrile (B-17).

Om du vil handle på iHerb kan du bruke rabattkoden
DAH887, og få 5 dollar i rabatt på din første bestilling. Da får jeg pittelitt rabatt også, og da blir jeg veldig glad :)

4 kommentarer:

  1. Jeg er veldig spent på hva du synes i lengden om Kamut hvetegress! Har prøvd det en stund, og er ikke helt sikker selv. Har brukt den i tillegg til Chlorella, men behøver jeg kanskje ikke ta begge deler? Hmm!
    Tøff du er som drikker den "bar". Jeg er pyse og tar bare kapsler. Ordentlig pinglete. :)

    SvarSlett
  2. Jeg synes ikke det smaker ille i det hele tatt; mye mildere smak enn "Best of Greens" og Chlorella. Så jeg drikker den uten problem :) Ja, var veldig fornøyd med chlorella. Jeg har mine misstanker om at det var den som gjorde huden min så innmari mye bedre! Men det jeg har merket etter at jeg har tatt hvetegresset noen dager, er at jeg har fått masse energi! :D

    SvarSlett
  3. Så bra du kjenner det tydelig! :) Jeg har egentlig ikke tenkt noe på om min energi kommer fra kamut hvetegreset eller hele kostholdsendringen min. Kanskje litt begge?
    Jeg fikk en ladning med chlorella fra iherb i dag og gjett om jeg ble glad! Har vært uten i nesten en uke nå, og det kan være noe annet som spiller inn - men jeg merker faktisk at huden min er litt vanskeligere nå enn ellers. Takk og lov for chlorella som gjør oss vakre. ;)

    SvarSlett
  4. argh. akkurat nå er jeg litt irritert. hadde skikkelig lyst til å teste ut kamut, men klarte å legge best of greens i kurven i stedet. de så jo helt like ut! trodde nok best of greens-en bare var en større utgave av kamut, eller noe. eller så trykka jeg bare feil. er uansett litt skuffa nå. buhu. ikke at best of er dårlig. jeg hadde bare så lyst til å teste ut hvetegresset - solo.

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.