tirsdag 25. januar 2011

Styrkedrikker


Bilde 1:
Brenneslete er godt og sunt! Jeg har
skrevet om det før, da skrev jeg bl.a at brenneslen er en urt med kraftige blodrensende egenskaper. Den driver gifter ut av kroppen gjennom å løse opp slaggproduktene fra stoffskiftet, og samtidig stimulerer den nyrene til å øke urinutskillelsen. Tradisjonelt har nesle vært brukt som styrkemiddel om våren for å øke energien og næringsomsetningen, og forberede kroppen på en travel tid etter en vinter med inaktivitet.

Bilde 2: Kokosjuice med Aloe Vera x 40 og Chlorella. Kokosjuice har et høyt innhold av mineraler, vitaminer, sporstoffer og aminosyrer, og er isotonisk. Det betyr at drikken har den samme elektrolytt-balansen som vi har i vårt eget blod, og dette gjør at den er spesielt godt egnet til å rehydrere kroppen etter fysisk aktivitet, eller på varme dager. Aloe Vera x 40 er som tidligere nevnt et høykonsentrert Aloe Vera produkt, og bare et par dråper i vannet er nok for å få en helsegevinst. Det er bra for fordøyelsen, for å avgifte kroppen og det styrker immunforsvaret. Chlorella tilfører kroppen en mengde vitaminer og mineraler, og er spekket med klorofyll. Det hjelper kroppen å rense seg selv, og har noen av de samme egenskapene som Kamut Hvetegress, som jeg skrev om i går. Frisk start på dagen!


Bilde 3: En deilig juice, som er søt og syrlig på samme tid. Ananas er deilig i juice, og sammen med spinat, kiwi og eple blir det en frisk tørsteslukker! C-vitaminer fra kiwiene hjelper kroppen å ta opp jernet fra spinaten, så dette er en skikkelig skippern-juice!
1 ananas
2 kiwi
1 eple
1/2 agurk
en stor neve spinat

7 kommentarer:

  1. mye bra der ja! nda ikke fått prøvd juice/vann av kokkosnøtt. prøv oppskriften på min supershake :D

    SvarSlett
  2. Spennende! Brenneslete og kokosjuice har jeg tenkt på å kjøpe flere ganger, men alltid glemt det. Hvor lønner det seg å kjøpe kokosjuice, har de det på innvandrerbutikker tro?

    SvarSlett
  3. Jeg har kjøpt den dyre på helsekostforetninger, som er økologisk. Altså; den koster 50 kr for en liten boks, så dette er noe jeg kjøper bare nå og da. Også blander jeg den ut i vann, eller har en slump i smoothies etc. Det er for dyre dråper til å drikke alt på en gang :)

    SvarSlett
  4. Kjære deg,
    Flott blogg du har, imponerende at du har funnet en god balanse.
    Jeg lurer på om du drikker vanlig ku-melk, spiser yoghurt/kesam eller andre melkeprodukter?
    Spiser du kjøtt, fisk og slikt?
    Jeg gleder meg til å se flere oppskrifter og tips fra deg, lykke til videre!

    SvarSlett
  5. NYDELIG!

    ...Og laks ja. Herreman, jeg er like sugen på det i dag også jeg. hehe, men står over avokadoen,takler ikke det lengre ;)

    SvarSlett
  6. Anonym: Tusen takk skal du ha! :) Jeg kan godt skrive litt om hva jeg spiser.

    Jeg drikker ikke kumelk eller spiser meieriprodukter sånn til daglig, men jeg er ikke helt konsekvent. Om jeg spiser ute, tar jeg gjerne litt ost etc. Men sånn jevnt over er melkeprodukter ikke en del av kostholdet mitt.
    Jeg spiser kjøtt, men veldig lite. Jeg har kanskje kjøtt til middag en gang eller to i uka, også spiser jeg litt kjøttpålegg. Jeg prøver å spise så "rent" kjøtt som mulig, så f.eks leverpostei utgår, eller veldig behandlede pølseprodukter. Kylling spiser jeg nesten ikke i det hele tatt, untatt økologisk. Fisk spiser jeg masse (som laks!) :) Også spiser jeg egg (økologiske).

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.