lørdag 15. januar 2011

Den flade maves müsli!


Noen av dere husker kanskje
müslien jeg lagde i desember? Nå har jeg prøvd en litt annen variant. For lenge siden kjøpte jeg nemmelig en pose av Den flade maves grød, men jeg syntes ikke at den smakte så veldig spennende. Så kom jeg på at jeg kunne prøve å lage müsli av den, og det funket kjempebra! Den flade maves grød inneholder hirse, bokhvete, quinuaflak, linfrø, ristede mandler, tørkede bananstykker, kanel og tørkede eplebiter. I tillegg tok jeg i hakkede nøtter, solsikkekjerner og havregryn. Om man vil lage en müsli med spennende ingredienser, men ikke vil kjøpe inn alt, er dette et godt alternativ. På bildet kan dere se müslien gjemt under gojibær og kakaonibs, og under det hele ligger det bananbiter. Dagens lunsj!

I dag gikk jeg innom Helios og kjøpte en liten trøstegave til meg selv, for jeg har hatt en litt dårlig dag. Det er noe som er helt nytt og spennende for meg, og kanskje trenger jeg litt hjelp fra dere? (Jepp, jeg har kjøpestopp, men det gjelder ikke mat (eller matrelaterte) varer! :) Ha en fin lørdagskveld!

2 kommentarer:

  1. Såpass! Likte du ikke den flade maves grød? Oioi. Men bra du kunne bruke den til noe da:D

    SvarSlett
  2. Ja, jeg kunne sikkert ha spritet den opp litt, med frukt el. Da hadde den sikkert blitt litt mer spenstig! :) Men nå har jeg akkurat laget granolabarer av den, med raw sjokolade, og det blir kjempebra! Kommer innlegg om det etterhvert :)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.