søndag 9. januar 2011

Hjemmelaget granolabar


I går ville jeg prøve meg på å lage granolabarer, og surfet nettet etter inspirasjon. Jeg diktet til slutt opp min egen variant som besto hovedsakelig av havregryn, diverse frø, nøtter og bær. I utgangspunktet tror jeg disse kan bli kjempegode, men jeg lot de stå litt for lenge i ovnen. I tillegg tror jeg at jeg skal tilsette litt mer olje enn jeg gjorde, så oppskrift kommer når jeg har finpusset den litt! Men jeg var usikker på hvor lenge jeg skulle la de stå i ovnen, og hvilken konsistens de burde ha. Når jeg lager granola så lar jeg det jo stå i ovnen ganske lenge, så det blir helt tørt. En granolabar skal kanskje være litt mykere i konsistensen? Om noen har erfaringer, bare kom med de! :) Når jeg har laget de ferfekte granolabarene, er planen å gi de et trekk av raw sjokolade med kakaonibs, så de virkelig blir full av godsaker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.