fredag 18. februar 2011

Inspirasjon fra dere der ute!


I går var det min tur til å lage middag. Jeg gikk for ovnsbakte grønnsaker og makrell, med blomkålris, gresskarkjerne-parmesan og masserte brokkoli. Til dessert var det chiapudding. Og gjett hvor jeg har funnet inspirasjonen til alt dette? Blomkålrisen fant jeg hos Siljes reise, gresskarkjerne-parmesanen fant jeg hos Superlivsstil, og chiapuddingen fant jeg hos Hjertemat. Massert brokkoli har jeg skrevet om før, og grønnsakene jeg bakte i ovnen var søtpoteter, sellerirot, cherrytomater og squash. Det ble kjempegodt! Jeg tenker ofte på hvor mye god mat jeg har funnet inspirasjon til på blogger der ute; tusen takk skal dere ha! Middagen i går ble en suksess, Mr. Joe mente at det var den beste middagen jeg har laget så langt, og det er ekstra gøy å lage mat når andre blir fornøyd! Jeg fulgte alle oppskrifter på en prikk, bortsett fra at jeg tilsatte litt yaconsirup og vaniljepulver i chiapuddingen. I tillegg fikk den et par fine bringebær på toppen.

Chiafrø har jeg aldri hatt før, det kom i en pakke fra iHerb i går. Chiafrø er veldig sunt; det er en av planterikets største kilder til omega 3, og det har store mengder kalsium. Det er derfor et godt tilskudd til kosten din om du ikke drikker melk, og du kan lese mer om helsefordelene ved chiafrø hos Sanabona. Jeg er iallefall overbevist om at dette lille frøet skal ha en fast plass i kjøkkenhyllen min, og jeg gleder meg til å prøve den i flere oppskrifter. De skal også være veldig lett å spire, så det skal jeg forsøke. Hva bruker du chiafrøene dine til?

4 kommentarer:

  1. Jeg har også fått masse inspirasjon fra blogger, elsker det! :-)

    SvarSlett
  2. Ja, jeg bare ELSKER at folk deler! Jeg hadde aldri blitt hekta på supermat om det ikke var for alle som blogger om det, for jeg er generelt veldig skeptisk til produkter man googler og kun finner informasjon om på selgers sider...

    Jeg digger chiafrø. Kan jo brukes til ALT! :D

    SvarSlett
  3. Enig med deg. Mye inspirerende der ute i bloggverdenen :)

    Jeg har brukt chia litt, blant annet har jeg laget chiagele som jeg har hatt stående i kjøleskapet og hatt på frokosten/kveldsen eller bare tatt to skjeer av innimellom. Jeg har derimot begynt å bruke linfrø på samme måte siden det er billigere og har noen av de samme egenskapene. Linfrø er vel eneste supermatproduktet som allerede er velkjent her hjemme :)

    SvarSlett
  4. Den chiapuddingen så fantastisk god ut.

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.