torsdag 11. august 2011

Sommerbærdrøm!


Jeg har spist helt sprøtt mye bær i sommer. Jordbær har vært den store vinneren, og jeg har gjerne spist en hel kurv alene i en jafs. Nå har det gått en del i bringebær og moreller, og bærene kan spises på så utrolig mange måter. Ha de i smoothie, spis de med soyamelk eller lag kokoskrem med bær. Det er en stund siden jeg har laget kokoskrem, men når jeg gjorde det i går kom jeg på hvor lett det er. Man tar bare det stive laget i kokosmelken og pisker det sammen med vaniljepulver og bær. Voila! Jeg tilsatte ekstra bær etterpå sammen med hakket raw sjokolade, og det ble kveldsmat og dessert på en gang!

6 kommentarer:

  1. Åh, bær <3 Sunt og naturlig godteri.

    SvarSlett
  2. Ikke for å klage for meget, men jeg synes at ferkse bær, særlig jordbær er ikke lett å få tak i her :P synd egentlig, men sånn er det.

    SvarSlett
  3. Ja, det beste hadde vært å få kjøpt jordbær rett fra bonden, og på bygda er det ofte den jordbæra som er i butikken. Her i Oslo er det iallefall norske jordbær i butikken når det er sesong for det, men savner helt ferske!

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.