torsdag 18. august 2011

Ny inspirasjon i matveien!

Jeg har rett og slett vært litt matlei i det siste. Jeg tror det er fordi jeg er sulten hele tiden, og det blir nesten et ork å skulle komme på hva jeg skal spise hver gang kroppen vil ha påfyll! Men nå har jeg rett og slett gjort et par tiltak for at matgleden skal komme tilbake.

Bilde 1: Jeg har bladd i Renée Voltaire sin bok "Salig blanding", det er den mest inspirerende kokeboken som finnes! Alt er presentert på en veldig innbydende måte, og man får lyst til å lage absolutt alt hun byr på! I tillegg har jeg lest David Sandovals "Den grønne supermaten". Den er både fin å lese når man er ny innen supermat, men også bra når man har kommet inni det og bare trenger en oppfrisking, slik som meg. Det er fint å få en påminnelse på hvorfor man faktisk tar den grønne drikken hver morgen! Man blir også inspirert til å få mer grønne grønnsaker inn i kosten, og jeg er veldig fan av hvordan David Sandoval nærmer seg stoffet. Han gjør det tilgjengelig for alle!

Bilde 2: Påfyll fra iHerb! I dag gikk jeg tom for Udo's Choice, så da passet det jo bra at det lå en ny flaske og ventet på meg i posten! I tillegg har jeg fått en ny ladning chiafrø, og extra virgin kokosolje. Denne gangen prøver jeg et nytt merke, så det blir spennende. Jeg bestiller alltid naturlig tannkrem fra Jason, også kom det vaskemiddel for oppvaskmaskin fra Ecover. Utrolig mye billigere enn i Norge! I tillegg til en økologisk lipgloss og en øyenskyggepensel i bambus kom det tre kjøkkenkluter i Bambus. De er kjempegode, og jeg tror de fortjener et eget innlegg etterhvert!

Bilde 3: Min nye venn på kjøkkenet er en food prosessor fra Kenwood. Den er på 750 watt, og jeg gleder meg til å teste den ut! Jeg har ikke hatt food prosessor på lenge, og det har jeg virkelig savnet.

Bilde 4: Til bursdagen min fikk jeg et gavekort på Food Story, som jeg brukte i går. Jeg kjøpte meg et grovt frukt- og nøttebrød, verdens dyreste müsli, verdens dyreste godteri fra Renée Voltaire (som smakte vidunderlig!), sitrusmarmelade søtet kun med eplejuice, og en økologisk eplemost. Det er det som er fint med gavekort; man kan kjøpe de dyreste tingene med veldig god samvittighet!

I tillegg har jeg ryddet i matskapene mine, og fylt opp kjøleskapet. Avogtil blir man matlei og ender opp med å spise det samme rimelig ofte. Da er det fint å ta seg en inspirasjonsrunde enten på nettet eller i helsekostbutikken for å friske opp i ting!

4 kommentarer:

  1. Hurra, så godt å høre, denne inspirasjonen din har jeg virkelig behov for nå!
    Matlei er forståelig, deilig å lese at du tar grep;), dette ser toppers ut!
    god helg:)

    SvarSlett
  2. Er man lei av noe må man ta grep! Bare ikke like enkelt alltid, det er sikkert :)

    SvarSlett
  3. Mye spennende å se der! Har også lagt min elsk på Salig blanding, selv om jeg ikke har laget så mye fra den boken, ennå ;) Men det blir det nok etterhvert.

    SvarSlett
  4. Carita: Jeg sitter ofte og blar i den og tenker at jeg skal lage de forskjellige oppsrkfitene....også går dagene! Men jeg skal prøve å bli flinkere :)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.