fredag 5. august 2011

Nydelig torskechowder


Her er en deilig oppskrift på en enkel og smakfull fiskesuppe! Dette er skikkelig sikringskost og ikke akkurat typisk sommermat. Men når regnet høljer ned ute, er det på sin plass å finne frem høstmaten!

Torskechowder
400 gram torskefilet
sellerirot
kålerot
gulerot
purre
1 l grønnsaksbuljong
2 dl créme fraiche
diverse krydder etter ønske (chili eller karri er godt)

Skjær opp grønnsakene. Du kan egentlig velge selv hvilke du vil ha; denne gangen lagde jeg den med de grønnsakene du ser i oppskriften, men her er det bare å variere.

Stek grønnsakene i en gryte og tilsett 1 liter grønnsaksbuljong. Krydre etter ønske og la det koke i 15 minutter.

Skjær torsken i biter (om du har frossen fisk er det bare å koke den opp separat først).
Tilsett créme fraiche i gryten og la det koke opp, tilsett så fisken. La det hele koke i et par minutter og server!

Vi drysset karri over suppen når den var i skålen og det smakte fantastisk. Neste gang kommer jeg til å krydre karri i selve suppen mens jeg tilbereder den. Jeg er en skikkelig fan av fiskesuppe, da det er en veldig smakfull måte å få i seg mer fisk på. I går hadde vi makrell til middag sammen med råkost, og det var også veldig deilig og lettvint. Om du har tips til andre gode fiskeretter blir jeg veldig glad! ♥

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.