tirsdag 9. august 2011

Hjemmelaget håndsåpe med eteriske oljer


Denne såpen har jeg laget selv, men det er slettes ikke vanskelig! Det du trenger er Neutral håndsåpe som de selger på dagligvarebutikken, og en eterisk olje etter egen valg. Neutral håndsåpe har verken parfyme, farge eller parabener, men den kommer også i en litt kjedelig flaske. Den spriter verken opp badet eller sansene, og derfor kom jeg på å tilsette egne eteriske oljer! Jeg valgte tetre og lavendel; tetre er antiseptisk og bakterie- og virushemmende samtidig som det er sårhelende. Lavendel er også antiseptisk og bakteriehemmende samtidig som den dufter deilig. Såpen blandet jeg på en liten flaske fra Muji, men siden dette ble suksess skal jeg kjøpe en større en som egner seg bedre på badet. Smart, ikke sant?

3 kommentarer:

  1. Veldig smart! :-) Her hjemme pleier vi å ha fast håndsape, gjerne olivensåpe fra helsekosten, men så bytter vi ofte ut med flytende såpe om vi får besøk.

    SvarSlett
  2. Å, det der var kjempelurt :)

    SvarSlett
  3. Ikke sant? De har dusjsåpe fra samme merket, så tenker å ta samme trikset der også :)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.