mandag 15. august 2011

gammel kommode i ny drakt!


Med en graviditet følger det gjerne et snev av redebygging. Det har slått til her i huset også, vær du trygg! Jeg har fått en voldsom trang til å rydde i alle skuffer og skap, samtidig som at jeg vil få unna alle innkjøp til babyen. Gjerne nå. I dag. Men samtidig vil vi gjerne tenke gjenbruk og miljø. Det aller meste en baby trenger i begynnelsen er det faktisk mulig å låne av venner og familie. Det er gull verdt!

I gangen hadde jeg en kommode i teak som jeg ikke var helt fornøyd med. Den var litt for liten, samtidig som at den var for mørk i fargen. Dermed kjøpte jeg ny, stor kommode til gangen og ga den gamle kommoden en overhaling. Jeg malte den rett og slett hvit, og i bunnen av skuffene la jeg fine tapetrester. Nå skal den romme små babyplagg inne på soverommet og etterhvert skal det komme babyting oppå kommoden og på veggen bak også.

Både kommoden og den lysegrå veggen bak er malt med Jotun Sens; maling som hverken har løsemiddel eller skadelige avdampinger. De sier også at det ikke skal lukte maling av den, men det gjør det. Ikke så sterkt som vanlig maling, men alikvel er det en markant malingslukt. Dette er den eneste malingen som er anbefalt av astma- og allergiforbundet.

6 kommentarer:

  1. Den har slått til her også! Spesielt på rare tidspunkt, som etter jeg har lagt meg eller sent på kvelden, når jeg egentlig er for trøtt. Kommoden ble kjempefin! Er veldig glad i gamle teak møbler, har flere selv:)

    SvarSlett
  2. Så fin den ble :-) utrolig hva litt maling (og tapetrester) kan gjøre.
    Nydelig klokke på kommoden der. Og så elsker jeg de turkise små vasene (fra søstrene grene? har en sak i samme farge og utførelse derfra, bare ulik form).

    SvarSlett
  3. Tusen takk skal dere ha :) Anita: Redebyggerinnstinkt er nesten litt slitsomt avogtil! :)) Men leiligheten blir iallefall gullende ren og ryddig til babyen kommer, og det er deilig. Hege: De turkise vasene er fra søstrene Grene, ja :) Og klokka er noe pappa hadde da han var liten!

    SvarSlett
  4. sv: Så kjedelig med bekkenløsning, hadde det forrige gang og gjør alt for å unngå det denne gangen, det er så vooondt! Hormoner er helt forferdelige greier, greit nok at det er vanskelig for mannen, men hva med oss som ikke greier å kontrollere følelsene våre engang? Synes egentlig at alt er mye greiere denne gangen, hjelper nok på å være over 20 kilo lettere enn sist. Og så merker jeg at de dagene jeg er flink å spise supermat føler jeg meg mye bedre, merker du noe på det? Holder på å skrive et innlegg om supermat i svangerskapet,men det blir visst veldig langt, føler jeg aldri blir ferdig med det;)
    22 uker på vei nå, har termin 19. des:)

    SvarSlett
  5. Åå det hørtes ut som en fantastisk liten pus du hadde. Ja hadde de bare ANT hvor glade vi er og blir i dem (eller, de vet det nok, hehe). Jeg gråter enda innimellom over min første katt Mons som døde for 9 år siden.

    SvarSlett
  6. Anita: Jeg tar supermat hver dag, og føler egentlig at humøret er veldig stabilt (mener jeg selv da, haha!) De gangene jeg begynner å gråte er mer fordi jeg føler jeg har dårlig tid (!) til babyen kommer etc, så jeg blir ikke sånn PMS-sur og sprø som jeg kunne bli før :) Også kjenner jeg at jeg har masse energi! Der skylder jeg på macapulveret. Men det er nesten litt vanskelig å kombinere masse energi med bekkenløsning, har gått på et par smeller der. Tror jeg skal skrive et innlegg til om supermat og graviditet, har fått en del spørsmål om det, naturlig nok. Man blir jo så usikker! Blir spennende å lese hva du har funnet ut om temaet :) J

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.