mandag 1. november 2010

Dr. Hauschka

Mange har lurt på hvilke kosmetikkmerker jeg bruker, siden jeg bare bruker naturprodukter /økologisk hudpleie. Jeg har alltid hatt problemer med huden min, men det har blitt betraktelig bedre etter at jeg begynte å bruke rene, økologiske produkter og mineralsminke. Her kommer mine anbefalinger, selv om alle må finne det som passer deres hud. Huden er veldig individuell, så jeg har lært at jeg aldri kan kjøpe en ansiktskrem uten å prøve den først. Uansett hvor bra den virker på pakken, eller hvor mye de anbefaler den i butikken, så er det ikke sikkert at den passer din hud. Spør alltid om å få med prøve hjem, så du kan teste den etter at du har renset huden din. Først ut er Dr. Hauschka.

Dr. Hauschka

Dr. Hauschka har jeg brukt mye. Både rens, toner og fuktighetskremer har blitt prøvd ut. Nå har jeg i tillegg en rensemaske som jeg virkelig anbefaler! Du kan se den her. Den passer veldig bra hvis du har problemhud, jeg bruker den bare på de feteste partiene på huden min. Bruker jeg den i hele ansiktet blir jeg fort tørr. Her er en fin artikkel om Dr. Hauschka fra bladet Mat & Helse; de sier bl.a:

"Dr. Hauschkas konsept går ut på å fremheve og forsterke en olje- eller urts naturlige egenskaper. Alle produktene er laget for å stimulere og styrke kroppens- og hudens egne funksjoner. Produktene inneholder naturligvis verken alkohol, konserveringsmidler eller kunstig duft- og farge. Selve konseptet er at produktene skal hjelpe huden til det den er aller best til: nemlig å reparere seg selv."

Dr. Hauschka er ikke det billigste merket, men produktene er drøye, og de holder hva de lover. Jeg anbefaler de på det varmeste, og en annen flott ting med merket er at de selger små prøver av de fleste produktene. En veldig fin måte å teste ut kremer, eller unne seg en ansiktsmaske på.
Foto fra Dr. Hauschkas webside

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.