mandag 6. desember 2010

tomat og gulrotsuppe


Jeg dikter alltid opp mine egne tomatsupper, og denne ble jeg veldig fornøyd med! Tomat går godt sammen med en rekke grønnsaker, og den søte gulroten var midt i blinken! Jeg er veldig glad i supper om vinteren, både for å holde meg varm, men også fordi det er en genial måte å få i seg masse grønnsaker på.

Lille hvitløks tomat og gulrotsuppe
3 gulrøtter

1 løk

3 tomater i biter
hakkede hermetiske tomater
hvitløk
fersk basilikum
1 liter buljong/kraft

karripulver
salt og pepper

Fres løk og hvitløk i pannen med litt karripulver, og tilsett gulrøtter. La alt surre seg varmt. Tilsett tomatene, både de hermetiske og de ferske. Tilsett så salt+pepper og buljongen/kraften, og massevis av fersk basilikum. La det putre i 20 minutter. Kjør med stavmikser, men la det være igjen litt biter også. Nam! Kanskje en god middagsidé i førjultsiden?

1 kommentar:

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.