tirsdag 21. desember 2010

Førjulsgave


Min venn Lina kom på besøk med en riktig så fin førjulsgave. Hjemmelagde knekkebrød, müsli og biscotti. Så langt har jeg bare spist knekkebrødene, og de var supergode. Heldigvis har hun lagt ved oppskriften, så disse skal jeg lage selv i januar!


I kveld skal jeg lage julegodterier og forberede det vi skal ha med oss på juleferie av mat. Siden vi ikke spiser masse sukker, fint mel og meieriprodukter går jo en del av den tradisjonelle "julekosen" ut for vår del. Jeg kjenner litt ekstra på det når vi skal feire jul hos svigerfamilien; å skulle takke nei og finne frem sin egen sunne dessert kan avogtil føles litt rart. Men det burde jo ikke være noe man må unnskylde? Det er jo en ærlig sak at man reagerer på visse typer matvarer, men ofte synes folk det er rart at man ikke kan "ta bare litt". "Litt" kan vel ikke skade? Jeg vet at det er flere av dere som synes at julen er litt vanskelig når det kommer til mat; mye sosialt er jo basert rundt kakefatet. Men nå tar jeg med meg masse sunne godsaker, så jeg også kan kose meg sammen med de andre. Jeg gleder meg til å kunne fråtse i raw sjokolade og kokosmakronene mine! Skal prøve ut en ny type makron i kveld, så om den blir god får dere oppskrift i morgen!

3 kommentarer:

  1. Ja, jeg skjønner veldig godt hva du mener:) Jeg feirer jul hos mine besteforeldre og der er det 7 sorter kakebakst etc...Så å si nei daglig er jo et mareritt.
    Har bakt mine egne knekkebrød og tar med meg blenderen, så håper det går nogenlunde greit. Verre med besøkene...:/ Der har jeg ikke rukket å lage egne alternativ enda.

    Forresten, for en herlig førjulsgave du fikk:)

    SvarSlett
  2. Ååå, ingen knekkrbørd slår hjemmelagd knekkebørd!

    SvarSlett
  3. Løvinnen: Ja, kaker er liksom et sosialt lim, så ofte føler man at det er ikke bare kake man sier nei til, men et slags samhold også! Fikk lyst til å ta med blenderen min jeg også, men tror ikke jeg har plass i bagasjen :D

    Kathleen: Det har jeg også funnet ut nå, etter at jeg fikk så fin en gave :)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.