torsdag 17. mars 2011

Økologisk popkorn og andre godsaker!




Det har vært så som så med energien og motivasjonen i det siste, derfor har det blitt litt lite blogging og heller en kosetur på Røtter på St.Hanshaugen. Jeg gikk der i en evighet og bare tittet på ting og drømte om alt jeg hadde lyst på! (Og noterte bak øret hva jeg skal bestille fra nettet, hihi!) Men jeg gikk selvfølgelig ikke tomhendt derfra. Jeg kjøpte chips av rotgrønnsaker (veldig god!), hel bokhvete (Jeg skal nemmelig lage Renée Voltaires bokhvetecruch!), økologiske buljongterninger, Pukka Relax-te og økologisk popkorn. Jeg har ikke laget popcorn på en evighet, og i vanlige butikker har jeg ikke funnet popkorn-korn, bare micropop. Gjett om jeg ble glad da jeg fant økologisk popkorn! Jeg poppet det i kokosolje og saltet det med himalayasalt. Nam! Dette skal jeg lage og ta med neste gang jeg skal på kino. Visste du forresten at kino-popkornet har masse E-stoffer? Jeg sjekket sist jeg var på kino, og listen over ingredienser var langt som et uvær. Man trenger vel ikke E-stoffer i popkorn?? Mitt popkorn har iallefall bare tre ingredienser og smaker kjempegodt :)

5 kommentarer:

  1. Estoffer i kinopop??? Omg. Da tar jeg med selv jeg også fra nå av. Har poppet mye popkorn av den økologiske der! Men generelt syns jeg økopop ikke blir like crispy og bra som ikke-øko. :-O

    SvarSlett
  2. Seriøst, e-stoffer? Jøjje meg. Går det an.....
    Herlig med popcorn og kokosolje<3 mmm.

    SvarSlett
  3. Det popcornet bruker vi også, elsker smaken av salt popcorn poppet i kokosolje:D Spennende med rotfruktchips, høres godt ut:) Skjønner egentlig ikke hva man skal med e-stoffer i hverken popcorn eller noe annet..

    SvarSlett
  4. Jeg kan tippe at E-stoffene og alle de andre ingrediensene befinner seg i fettet/smøret som sikkert er helt over popkornet. Det er jo ganske så saftig, smakfult og deilig, og det er nok takket være alle de kunstige ingrediensene...Æsj! :)

    SvarSlett
  5. Da fant jeg noe nytt jeg vil bestille fra Røtter ;) Takk for tips :)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.