søndag 3. oktober 2010

Bananmuffins


Jeg fant denne oppskriften på sunne bananmuffins hos Superlivsstil,
og måtte bare prøve. De inneholder hverken hvetemel eller sukker, og det var deilig å kunne spise muffins uten å bli trøtt og slapp og få vondt i magen etterpå! Jeg hadde ikke sukrin, så jeg byttet det ut med agavenektar. Det fungerte helt fint. Jeg la gojisyltetøyet på toppet av muffinsen, og det harmonerte fint med den søte banansmaken. Jeg gleder meg til å eksperimentere mer med denne oppskriften!

3 egg

1,5 ss sukrin

2 bananer
1 dl bokhvetemel
2 ss kokosmel
2 ss kokosolje
1 ts kanel
1/2 ts kardemomme
1,5 ts bakepulver

Visp sammen egg og sukrin. Mos bananene til en fin banangrøt med gaffel og ha de oppi eggeblandingen. Bland i bokhvetemel, kokosmel, olje, krydder og bakepulver. Stek på 180 grader i ca 20 minutter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.