søndag 6. november 2011

Hjemmelagde sminkekluter


Jeg sminker meg hver dag, og det vil jo si at jeg må fjerne sminke hver dag også. Det kan jo gå med en del bomullsdotter til det, men ikke nå lenger! Jeg hadde en myk bomullsgenser som hadde fått en stygg flekk på seg. Istedet for å kaste den klippet jeg den i små biter som jeg nå bruker til å fjerne øyesminken min med. Jeg bruker de i en dag eller to, før jeg hiver de i skittentøyet. Jeg har såpass mange at jeg har rene kluter klar hele tiden. Nå bruker jeg bare bomullspads til toneren, da sminkeklutene mine ikke fungerer så bra til akkurat det. Smart for miljøet og smart for lommeboken!

Nå har forresten bloggen fått sin egen Facebook-side! Du finner linken i menyen til høyre. Jeg blir kjempeglad om du vil følge bloggen min der også ♥

10 kommentarer:

  1. Det var lurt. Jeg pleier å bruke ødelagt tøy til filler, for jeg bruker babykluter til ansiktsrengjøring o.l.

    SvarSlett
  2. Ja, jeg bruker også ødelagt tøy til vaskefiller. Sist søsteren min var på besøk tok hun med seg en del av tøyet mitt som skulle bli vaskefiller, også har hun heklet ilderseng (!) av det :D Jeg får meg bare ikke til å kaste hele plagg bare fordi de er utslitte/fått flekker etc. Det er så masse man kan bruke det til!

    SvarSlett
  3. Så enkelt og så lurt tenkt av deg! Digger slike enkle råd, og selvsagt skal jeg finne en sliten trøye som jeg ALDRI bruker. Takk for et godt råd, så skal jeg "Liker" FB gruppen din. Håper du gjør det samme med min! Ha en fin søndagskveld :-)

    SvarSlett
  4. Elin: Ja, jeg liker også sånne enkle tips som man kan gjøre i en fei :) Da skal jeg følge siden din også på Facebook. Ha en fin uke :)

    SvarSlett
  5. Ikke sant? Jeg har hatt mine i sikkert et år, nå...Tenk på hvor mye bomull jeg har spart! :)

    SvarSlett
  6. Så smart! Jeg bruker bare sminke når jeg skal ut av huset, dvs. ikke så ofte, men det går jo med en del bomullspads hver gang. Heretter blir det tøypads når jeg har noe passende tøy som kan klippes opp :-)

    SvarSlett
  7. Du - det tipset med ødelagte klær som sminkefjernerhjelp var jo topp. Og etter å ha bladd litt frem og tilbake i bloggen din må jeg si meg imponert. Jeg prøver så godt jeg kan å leve økologisk og miljøvennlig og ser at denne bloggen kan bli en verdifull inspirasjonsportal. Takk for at du skriver!

    SvarSlett
  8. Lu: Så hyggelig tilbakemelding å få! Det er alltid kjekt å høre at jeg inspirerer til et mer økologisk og rent liv! :)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.