onsdag 22. desember 2010

Sjokoladefest!


I kveld har det vært sjokoladeverksted her. I går lagde jeg kokosbollene, og i dag lagde jeg de to andre variantene. Sjokoladeoppskriften er som vanlig denne
tilsatt 1 ts vaniljepulver og et godt dryss kanel.

Bilde 1: Sjokoladehjerter med en liten dæsj chili, gojibær og kakaonibs. Chili har jeg aldri brukt før, men det ble veldig godt! Jeg brukte kanskje 1/6 teskje, neste gang prøver jeg litt mer.

Bilde 2: Kokosboller med mintkjerne. Inni er det kokosmasse blandet med kokosolje og en dråpe peppermynteolje. Utenpå er det kokosmakron-massen fra denne oppskriften, også er det hele rullet i kokos til slutt. Nydelig godt, og masse kokosolje og kakaopulver = supersunt!

Bilde 3: Sjokoladetopper med en dråpe peppermynte, gojibær, kakaonibs, hasselnøtter og vanøtter.

Bilde 4: Alt står klart til julefeiring i forskjellige glass. Nam!

I morgen reiser vi på juleferie, men jeg er tilbake i romjulen med bla. nye pakker fra iHerb! Jeg har bestilt flere pakker i det siste som har kommet kjapt frem, så jeg er veldig fornøyd. Den ene pakken skal jeg hente i morgen med et nytt supermatprodukt som jeg gleder meg til å prøve. Ha en kjempefin høytid alle sammen, og kos dere masse!

4 kommentarer:

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.