søndag 12. juni 2011

Fylte squash med rosmarin!



Dette blir faktisk litt som en mini-pizza synes jeg! Og man kan variere fyllet i det uendelige, akkurat som med pizza. Utgangspunktet er squash og tomatsaus.


Del først en squash i to, og legg de i en ildfast form i komfyren. De skal bli møre mens du lager tomatsausen. Sist jeg lagde dette gjorde jeg det enkelt og blandet sammen hermetiske bønner, tomater, litt tomatpuré og masse rosmarin. Du kan tilsette det du ønsker her; løk, sopp, urter, ferske tomater...you name it! Når sausen har kokt, kan du ta ut squashen og skrape ut kjøttet. Dette kan du hakke opp og blande inn i sausen. Så fyller du bare opp squashbitene med tomatsausen og dekker med ost eller osteerstatning (f.eks nøtteost). Jeg brukte vanlig ost denne gangen. Sett inn i stekovnen og gratiner. Superenkel middag som er gjort i en fei! Kanskje en idé til i morgen?


I dag har endelig sola kommet tilbake i Oslo etter en uke med regnvær. Jeg har lest bok i solskinnet, vært på loppemarked og blitt brent på skuldrene. Slik sommerdager burde være, egentlig♥

5 kommentarer:

  1. Oioioi dette så herlig ut!! Skal prøve!

    SvarSlett
  2. Ojoj, ser virkelig godt ut!! God ide å bruke squash!

    SvarSlett
  3. Yummm, det så ut som skikkelig god kosemat! :)

    SvarSlett
  4. Ja, dette er skikkelig kosemat! :) Anbefaler å spise den samtidig som man ser på sin favoritt TV-serie. Slik jeg gjorde :)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.