mandag 29. november 2010

Vegetarlasagne uten pasta


Noen vil kanskje mene at dette ikke er en lasagne engang, men god er den iallefall ;) Her er den laget med ost, men når jeg har laget denne tidligere har jeg laget cashewnøttost og hatt det på toppen. Nå er foodprocessoren min inne til service, men cashewnøttost lager man enkelt ved å ha en pose cashewnøtter og litt vann i foodprocessoren, og la det gå til det er en fin mos. Det er sikkert godt å legge innimellom lagene også, som en substitutt for den hvite sausen. Det skal jeg prøve neste gang :) Alle ingrediensene kan selvfølgelig byttes ut med noe annen du liker, eller hva du nå enn har i kjøleskapet. Min blir iallefall aldri lik, men det var slik som dette jeg lagde den sist.


Lille hvitløks vegetarlasagne:
-1 boks bønner (du kan velge hvilken du liker best)
-1 boks hermetiserte hakkede tomater
et par tomater i biter
-1 løk

-1 persillerot

-1 paprika

-en liten pose sopp

-en squash

-karripulver

-chili


-Stek løk, sopp, paprika i litt karripulver. Hell over de hakkede tomatene, bønnene og de hermetiserte tomatene. La det koke og godgjøre seg med litt chili, salt og pepper.
-Bruk en osthøvel og lag tynne remser av squashen. Legg så grønnsaksrøren og squashremsene lagvis som en vanlig lasagne. Topp det hele med ost, og sett i ovnen. -server med litt god olivenolje på toppen, og en avocado ved siden av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.