søndag 6. mars 2011

Søndagssjokolade og vår!


I dag skinner solen, og det er helt utrolig deilig! Vi tok bussen ut til Bygdøy og gikk tilbake til sentrum langs fjorden. For meg er januar og februar de tyngste månedene, og jeg strever alltid litt med motivasjonen og humøret på slutten. Det virker som om vinteren aldri skal ta slutt! Men så kommer mars med slike dager som dette, og våren er i gang! For å gjøre vårsøndagen fullkommen lagde jeg en kjapp chilisjokolade med hasselnøtter og kakaonibs. Enkelt og godt! Jeg har postet oppskriften på raw sjokolade før, men her kommer en liten oppfriskning. Om du ennå ikke har prøvd å lage din egen sjokolade, er det bare å hive seg i det! Det er nemmelig veldig godt og enkelt, for ikke å snakke om sunt!

Raw sjokolade

ca 4 ss kakaofett
1 ss extra virgin kokosolje
2,5 ss rått kakaopulver
2,5 ss carobpulver
1 ss yaconsirup
1 ss agavesirup

1 ts vaniljepulver

1 ts kanel


Smelt kakaofett og kokosoljen, og tilsett så de tørre ingrediensene. Pass på at alt holder seg under 41 grader, så du beholder alle næringsstoffene; det er nemmelig ikke få! Tilsett det du ønsker av ingredienser, slik som chili. (Bruk kun en liten dæsj chili, og her mener jeg ca 1/5 av en ts...) Du kan enten røre nøtter og tørkede bær inn i selve sjokolademassen, eller legge det nederst i formen, som jeg har gjort på disse.
Håper dere har hatt en fin vårsøndag også!

3 kommentarer:

  1. NAM, det så digg ut!!
    Helt nydelig med sol :)

    SvarSlett
  2. Fin blogg :) Følger med videre. :)

    Ha en fin dag

    SvarSlett
  3. Hei

    Jeg har for ca en uke siden fått vite at jeg ikke tåler noe som helst melkeprodukter, sukker, kaffebønner, blåbær, banan, mandel, amarat & ananas..

    Jeg sliter så inn i hampen med kviser - skikkelig ekkele store.. De verker, klør å svir, å jeg vil helst bare grave meg ned å ikke komme fram igjen =( Har slitt med det helt siden jeg var 14 å nå er jeg 22..
    Hvor lang tid tok det før huden din ble kvisefri?

    Setter pris på svar på bloggen min :)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.