søndag 13. mars 2011

Ny forsyning fra iHerb!


På to dager kom det to nye pakker fra iHerb. Her er det som dukket opp i den første pakken:

Udo's choice olje
Inneholder de essensielle fettsyrene omega-3 og omega-6, samt omega-9, balansert i det ideelle mengdeforholdet 2:1:1. Kun friske, økologiske råvarer benyttes i pressingen, som foregår ved lave temperaturer for å bevare den høye kvaliteten. Udo’s Choice inneholder en unik blanding av oljer fra kun vegetabilske kilder: lin-, solsikke- og sesamfrø. Dessuten tilsettes nattlysolje, havrekim- og havrekliolje, riskim- og riskliolje, soyalecitin, mellomlange triglyserider og i tillegg naturlig E-vitamin. Oljen smører ledd og hud, styrker hjertet og kretsløp, samt at den gir næring til hjernen og hormonproduserende kjertler. Jeg foretrekker denne oljen fremfor tran, delvis pga av at tranproduksjonen her i landet har fått slakt av mattilsynet for manglende hygjene. Udo's Choice kan taes med skje, eller du kan blande den sammen med juice eller smoothie, eller dryppe den over maten din. Den smaker minimalt, og kan derfor blandes med det meste. Har du prøvd Udo's Choice?

Jason Natural Ester-C, Super C face wash
Ren, økologisk og fri for stoffer som parabener, mineraloljer og petroleum, og den er heller ikke testet på dyr. Den virket bra når jeg leste om den, men jeg synes selv at denne var litt for sterk. Jeg fikk litt såpe-følelse, og jeg kjente meg litt tørr etterpå, selv om den påstår at den skal være mild for sensitiv hud. Jeg har normal hud, men jeg foretrekker mildere rensekremer som ikke skummer, så jeg kjøper nok ikke denne igjen.

Om du ønsker å bestille på iHerb, bruk rabattkoden min som er DAH887, så får du 5 dollar i rabatt på din første bestilling! Håper dere får en fin søndag, og jeg kan samtidig fortelle at det er massevis av spirer i vinduskarmen min allerede! Både timian og basilikum har dukket opp av jorden. Det var kjapt...!

6 kommentarer:

  1. Jeg sverger til Udos Choice og har akkurat bestilt nytt påfyll. Vet du forresten hva som er forskjellen på den du har kjøpt og den som ikke er DHA merket?

    SvarSlett
  2. Jeg har veldig lyst til å prøve Udo's Choice. Jeg har hørt at den fungerer bedre enn tran, og tran får jo så ofte pes fordi den kan inneholde stoffer som ikke er så bra for oss (f.eks. tungmetaller). Dessuten er det fint at Udo's ikke er tilsatt D-vitamin, for det trenger jeg faktisk ikke!

    SvarSlett
  3. Jeg bruker også udo´s choice fast - er veldig fornøyd! Men jeg må ta D-vitamintilskudd om vinteren...
    Jeg har funnet min favoritt innen hudpleie; https://www.shine.no/. De har rene produkter som ikke er testet på dyr. Jeg har brukt produkter fra shine i 8 år nå og vil aldri bytte!

    SvarSlett
  4. Løvinnen: Jeg vet faktisk ikke hva forskjellen er, jeg bare kjøpte den jeg! Kanskje noen andre vet...?
    Ida: Ja, det med tungmetaller veier også tungt for min del. D-vitamin tar jeg utenom, så jeg kan regulere det selv, men i vinterhalvåret er det et must!
    Heidi: Takk for hudpeleie-tips! Det skal jeg sjekke ut :)

    SvarSlett
  5. Elsker Udos:) men er den mye billigere på iherb enn her i Norge?
    tar omega 3 i tillegg da, trenger det også:)

    Klem Lise

    SvarSlett
  6. LykkeLise: Men den har jo omega 3 fra før:) Omega 3, 6 og 9!

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.